onsdag 29 februari 2012

Plaskileplask

Jo men så är det! Jag är listoman har ärvt det av min (bonusmamma) matlista,att göra lista,hemmetlista,vad var & en behöver.. ja ni vet osv. Jag har då gjort en lista vad Charlie behöver till våren/sommaren för att kunna leka ute. Som då förstabarns mamma blir listan lång & jag undrar nu kommer vi behöva alla dessa saker??
Gummistövlar
Tennisdojjor
Sandaler
Badskor/Foppa
Regnställ
Vindfleece
Skaljacka/vind
Skalbyxa/vind
Vanlig jacka

Ja som ni vet kan man ju fortsätta den hur lång som helst. Använder barnen allt detta under våren/sommaren för att sen köpa nytt till hösten. Då behövs ju fodratregnställ mm.

Efter ett jobbigt träningspass ligger jag nu helt utslagen i soffan. Dagen har spenderats precis som den ska, Utomhus. Älskar Våren!!

Kram/Rebecca

2 kommentarer:

  1. OJ vad du är ambitiös!
    Alla är olika, men jag har svårt att tro att Challe kommer behöva allt det där inför våren/sommaren.
    När ska han hinna använda allt?

    Låter mer som höst planering ;) och dagisstart!
    (du måste inte ha ett fodrat regnställ, jag har alltid bara haft vanligt galonställ, men kompletterat med ett fleece ställ när det varit kallare)

    Foppa kan vara svåra att gå i om man är "nybörjare", då är sandaler och tennisdojjor ett bättre val.
    3 olika jackor behövs inte...

    Köp inte på dej massor i onödan! Köp allt eftersom du saknar saker.
    Kan lätt bli att det blir liggandes och han hinner växa ur det.
    (har gjort det o det e inte kul)

    SvaraRadera
  2. Okej tack för tipsen :) inte kul när saker blir liggandes!

    SvaraRadera