söndag 19 februari 2012

Något nytt!

Varje dag är det något nytt, lillen växer & utvecklas i väldans fart. Som sagt han står upp mot bord & stolar..Men en dag så hände det (i onsdags), han ställde sig mot väggen & tog tag i platttången som jag hade hängt på en krok i badrummet ganska högt upp (tydligen för lågt) hade andvänt det tre-fyra min innan. Men den var fruktansvärt varm fortfarande. Vänder mig där står han mitt lilla hjärta på alla fyra & tittar med tårarna i ögonen..Då ser jag att platttången svajjar mot väggen & förstår då att han greppat tag i den :/ Han var ledsen när jag tog upp han & sköljde massa vatten & länge på den lilla handen. Sen var han glad igen, tänkte då att det måste gått bra, såg bara lite rött ut. Efter några timmars lek,bus & sovande så kom dom (Blåsorna) som var stora & vita i hela handen. Jag åkte upp till vårdcentralen & ville att dom skulle titta på handen & dom lindade den, gjorde rent. Dom sa att det är inte så mycket att göra med brännskador så det var bara att åka hem & vara super noga med att linda & hålla rent. Vilket vi gjort & lillen har inte visat någon som helst tendens till att det skulle göra ont i handen heller inge ledsen. Men idag så hade det gått hål på blåsorna & det varade massa så vi plockade ihop oss i bilen & åkte till Karlskoga vårdcentral för att kolla så allt är okej (ett djupt sår i ett av fingervecken)..Han är så snäll lillen säger ingenting läkarna får plocka-tvätta-badda-linda han tittar bara på dom <3. Det såg fint ut & är på gång att läka ihop. Men dom bestämmde sig för att linda hela handen rakt & sätta på som en liten handske så handen är nu helt täckt så inget smuts kommer in. Hoppas det läker bra & vi slipper få någon infektion!! Det är sånt som händer men det gör fruktansvärt ont i Mamma Hjärtat!!


Kram/Rebecca

1 kommentar: